ЗАУВАЖЕННЯ ТА ПРОПОЗИЦІЇ до проєкту Типового положення про конкурс на посаду керівника закладу професійної освіти (для громадського обговорення)

78 ЗАУВАЖЕННЯ ТА ПРОПОЗИЦІЇ до проєкту Типового положення про конкурс на посаду керівника закладу професійної освіти (для громадського обговорення)

1. 1. Щодо складу наглядової ради та конкурсної комісії

У пункті 6 зазначено, що до складу конкурсної комісії можуть входити представники засновника, трудового колективу, роботодавців та громадських організацій. Однак не визначено пропорції представництва, що створює ризик домінування засновника або політичного впливу.Пропозиція: закріпити обов’язкову паритетність складу конкурсної комісії, де:- не менше 30% мають становити представники роботодавців і бізнесу (в т.ч. приватного сектору);- не менше 20% - представники педагогічного колективу;- не менше 20% - незалежні експерти або представники громадських організацій.

  1. 2. Щодо врахування специфіки галузей

Типове положення не враховує різницю між академічними, технічними, сервісними та творчими напрямами професійної освіти. Пропонується додати пункт про обов’язкову участь представників галузевих рад професійних кваліфікацій або експертів із галузі.

  1. 3. Щодо критеріїв оцінювання кандидатів

У пунктах 17–19 не визначено чітких критеріїв оцінювання компетентності кандидатів. Пропонується додати типову анкету оцінювання з критеріями: управлінський досвід, інноваційність, співпраця з бізнесом, результати проєктів, лідерство, стратегічне бачення.

  1. 4. Щодо відкритості та прозорості конкурсу

Передбачити обов’язкову відеотрансляцію співбесід і оприлюднення мотиваційних листів та програм розвитку закладу на офіційному сайті.

  1. 5. Щодо термінів проведення конкурсу

Обмеження у два місяці може бути недостатнім. Пропонується дозволити подовження строку конкурсу до трьох місяців за рішенням наглядової ради.

  1. 6. Щодо вимог до кандидатів

Пункт 10 обмежує участь фахівців із бізнесу. Пропонується дозволити участь кандидатам із досвідом управління підприємствами або освітніми проєктами не менше 5 років за умови наявності диплому про повну вищу освіту у відповідній галузі або наявність професійної кваліфікації однієї із споріднених професій, яких навчають в коледжі .

  1. 7. Щодо ролі наглядової ради

Уточнити, що наглядова рада діє незалежно від засновника, а її рішення є обов’язковими до розгляду.

  1. 8. Щодо розвитку цифрових механізмів

Додати норму про можливість електронного подання документів через онлайн-платформи для зручності кандидатів.

  1. 9. Щодо участі приватного сектору

Передбачити механізм участі представників приватних освітніх установ як консультативних експертів під час конкурсів.

  1. 10. Щодо післяконкурсного супроводу

Рекомендується запровадити період адаптації та наставництва для новопризначеного керівника (6 місяців) під супроводом наглядової ради або галузевих менторів.

Висновок:Проєкт Положення є важливим кроком до систематизації конкурсних процедур у професійній освіті. Для забезпечення ефективності пропонується підвищити участь роботодавців і експертів-практиків, деталізувати критерії оцінювання, гарантувати відкритість конкурсів і запровадити адаптаційну підтримку керівників.

Шевелюк Михайло Михайловичдоктор філософії (культурологія),керівник ТОВ «Школа професійної підготовки»(Українська Школа Гостинності - Ukrainian Horeca School),експерт із сервісу, викладач кафедри готельно-ресторанного бізнесу у Львівському Державному Університеті Фізичної Культури ім. Івана Боберського, майстер виробничого навчання офіціантів і барменів (2023-2025 р.), адміністратор приватного готельно-ресторанного підприємства.

Контактна особа:Михайло ШевелюкКерівник ТОВ «Школа професійної підготовки» (Українська Школа Гостинності – Ukrainian Horeca School)📧 info@horecaschool.com.ua

🌐 https://horecaschool.com.ua

img

Михайло Шевелюк

Дивись також